Підтримати

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори»: про проєкт Алевтини Кахідзе

Алевтина Кахідзе вже деякий час розвиває тему саду. Сама художниця живе в селі Музичах недалеко від Києва, де викладала в школі підліткам свій авторський курс. Окрім того, вона працює з власним садом, вибудовує методи роботи з рослинами, експериментує. Алевтина розповіла, що останнім часом багато спілкується з науковцями. 

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Кожному українцю потрібно знати про те, що відбувається в саду саме з погляду ботаніки. Ти навіть не уявляєш, скільки зайвого робиться там людьми»

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори» Алевтина створила у Зеленому театрі як спосіб розповісти те, як живе земля та рослини, як співіснують рослини одне з одним та яку роль може відігравати людина, яка ними опікується. Художниця разом із ботаніком Володимиром Немерцаловим створили 8 сценаріїв розвитку подій для грядок Зеленого театру, згідно з тим, що було на них посаджено.

«Чи знали ви, що огірок найкраще росте з кукурудзою, бо той обвиває її стеблі?» 

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

У межах проєкту 23 червня відбулася дискусія між Алевтиною Кахідзе та Володииром Немерцаловим про зв’язок мистецтва та науки. 

«Інформативні грядки» — це також перформативний проєкт. У ньому брали участь учасники літнього табору Зеленого театру для дітей. Вони обирали та грали певну роль, яку пропонувала художниця: «Злий садівник», «Добрий садівник», «Фасоль», «Попелиця», «Мураха. 

«Сад — це модель політичного устрою»

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

Працюючи в саду, Алевтина Кахідзе намагається створити та підтримувати таке середовище, де б рослини майже самостійно росли, без постійного втручання людини — чи то для того, щоб знищити шкідників або бур’яни. 

«Я не розумію, звідки це бажання весь час займатися садом. Я не вбиваю тлю або інших шкідників. В один момент так сталося, що мій сад почав жити своїм життям і родить самостійно, я нічого вже не досіваю»

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

Алевтина Кахідзе, критично розмірковуючи про те, як людина взаємодія з рослинами, запропонувала термін «тоталітарна клумба». Садівник, який насаджає певні правила, є немов диктатором до рослин. Так само як і певні рослини, що були завезені людьми із інших континентів, які «колонізують» місцеві види, бо на них ще немає шкідників в новому для них середовищі.

«Спостерігаючи за рослинами, розумієш, як влаштовані взаємини в природі»

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Зелений театр, де рослини, комахи — актори», Алевтина Кахідзе, 2021

«Інформативні грядки» — «живий» проєкт художниці Алевтини Кахідзе, з допомогою якого можна дізнатися більше про те, які існують створені природою зв’язки та які ролі часто займає людина, взаємодіючи з природою, та які наслідки людського втручання.