Коли художник знімає свою роботу з виставки або конкурсу — зачасто це політичний жест, який може запам’ятатись куди довше, ніж сама виставка. Наприклад, протести учасників виставки Theater of Operations: The Gulf Wars 1991–2011 в МоМА добились усунення двох директорів з посад; фотохудожниця Нен Ґолдін та група активістів P.A.I.N. виступають проти фінансування родиною Саклер найбільших мистецьких інституцій світу. Після ряду протестів Лувр стер всі згадки про фінансування одного зі своїх підрозділів. Ми розкажемо про три випадки протестів, що увійшли в історію
Уряд проти Ай Вейвея, 2014
Художник мав взяти участь у виставці присвяченої переможцю Chinese Contemporary Art Award. За декілька днів до відкриття шанхайські політики дізнались, що одна із заявлених робіт художника, його відома інсталяція Sunflower Seeds, яка символізує Культурну революцію 1966—1976 років.
Улай знімає улюблену картину Гітлера, 1976
У 1976 році художник Улай зняв з виставки улюблену картину Гітлера, Карл Шпіцвеґ «Бідний поет». Улай назвав цю акцію протесту Irritation – There is a Criminal Touch to Art. Художник прийшов до Neue в Kulturforum в Берліні, взявши роботу зі стіни та приніс її до будинку турецького іммігранта, який жив у сусідньому місці, весь процес задокументувала Марина Абрамович.
10 художників виходять пішли з трієнале в Японії, 2019
Виставку під назвою Freedom of Expression? в Японії закрили на третій день після її відкриття. Художники Кім Сон Кюн та Кім Юн Сун створили роботу в 2011 році та присвятили її жінкам, які потрапили в сексуальне рабство у військових борделях. Ця робота викликала бурхливий резонанс серед публіки, організатори отримували погрози. Щоб уникнути скандалу куратори забрали роботу з експозиції, але це не допомогло. 10 учасників трієнале забрали свої роботи з виставок, оскільки не хочуть, щоб у їх творчість вмішувала цензура.