Підтримати

Знати: Дженезіс Пі-Оррідж

Хто такі Дженезіс Пі-Оррідж*?

*Пі-Оррідж говорив про себе у множині (ми або вони), оскільки вважав себе одним цілим зі своєю покійною дружиною Леді Джей. У тексті редакція дотримується особи множини.

Дженезіс Пі-Оррідж народились і виросли в Манчестері. Ще в студентські роки сформували першу групу Worm. За час існування учасники групи випустили два альбоми Early Worm та Catching The Bird.

Усе життя Пі-Оррідж займались музикою та мистецтвом. Вони засновники груп COUM Transmission, Throbbing Gristle, Psychic TV, Thee Majesty. Пі-Оррідж разом зі своєю дружиною Леді Джей працювали над позаґендерним проєктом Breaking Sex, у ході якого зробили ряд пластичних операцій.

Що проповідувала комуна Transmedia

Exploration?  

Наприкінці 1968 року Пі-Оррідж стали членом лондонської комуни Transmedia Exploration. Життя там було нелегким, учасники не мали жодного режиму, їм не дозволяли спати дві ночі поспіль в одному місці та одягати одні й ті ж речі. Після трьох місяців життя в комуні Пі-Оррідж розчарувались в їхніх ідеалах та вирішили піти. У 1980-х Пі-Оррідж створять свою комуну, релігійну організацію Thee Temple ov Psychick Youth, яка налічувала близько десяти тисяч людей по всьому світу.

Музика чи мистецтво?  

дпо квот.jpg

У У 1968 році Пі-Оррідж заснували артгрупу COUM Transmission. До колективу увійшли Коззі Фанні Тутті, Кріс Картер і Пітер Крістоферсон. Група займалась перформативним мистецтвом, епатувала публіку відвертими роботами на тему сексу чи насильства. У 1975 році група представила Велику Британію на Паризькій бієнале.

Надалі COUM Transmission переформатувались у музичний колектив Throbbing Gristle, який дав початок новому напрямку: industrial. Група сильно вплинула на електронну й експериментальну музику, більшість робіт були  записані під час живих виступів: «Це все імпровізації. Саме так до нас приходять ідеї. Це єдина причина, чому ми ще виступаємо: це єдиний спосіб, як ми можемо писати пісні», — сказали Пі-Оррідж в інтерв’ю для syg.ma.

Industrial — напрямок у музиці, в основі якого лежить експериментальне звучання з активним використанням семплів і дисгармонійних поєднань звуків, а також візуалізація та авангардні живі перфоманси. TG — покоління, яке виросло та музиці 60-х і частково їх наслідувала: Fifty Foot Hose, The Velvet Underground та Can.

Throbbing Gristle. Світлина: Art Sex Musix
Throbbing Gristle. Світлина: Art Sex Musix
Дженезіс Пі-Оррідж під час виступу. Світлина: Suzan Carson/Getty Images
Дженезіс Пі-Оррідж під час виступу. Світлина: Suzan Carson/Getty Images

Після розпаду Throbbing Gristle у 1981 році Пі-Оррідж створили Psychic TV. Гурт працював у тому ж напрямку industrial з нотами психоделіки, але їхні роботи були більш мелодійні. За час існування вони випустили 40 студійних релізів. Пізніше спільно з Брайаном Даллом і Ларрі Трешером Дженезіс створила Thee Majesty. Група виконувала музику з використанням саморобних інструментів та писала поетичні твори.

Про проєкт Breaking Sex

У 2003 році зі своєю другою дружиною Джей Браєр Оррідж почали проєкт Breaking Sex, в якому говорили про ґендерну нейтральність. Пара пройшла через декілька пластичних операцій, щоб стати схожими, бути одним цілим.  В одному зі своїх інтерв’ю, Оррідж розповіли, чому навчила їх дружина: «Є чоловіки, що застрягли у жіночому тілі, є жінки, що застрягли у чоловічому. А є ми, які застрягли у тілі». Пара не просто спростувала конструкти статі та ґендеру, вони говорили про те, що їх взагалі не існує.

 Цікаві факти

Ім’я Дженезіс з англійської перекладається genesis — «походження, початок», а Пі-Оррідж porridge — «вівсянка».

Перший гурт музикантів Worm також випускав студентський андерграундний журнал, але після чотирьох випусків його заборонили.

«Вони мені кажуть їхати в Америку, але я туди не поїду. Краще я помру», — це були останні слова Яна Кертіса, які він сказав Пі-Орріджу за пару годин до самогубства. Дженезіс були останньою людиною, з ким говорив фронтмен групи Joy Division.

У 1992 Пі-Оррідж спільно з філософом Тімоті Лірі створили проєкт «Як оперувати вашим мозком». Це була серія лекцій та занять з музичними перформансами та відеоінсталяціями.

Література

  1. Інтерв’ю для syg.ma.
  2. Genesis P-Orridge: troubling catalyst who loathed rock yet changed it for ever, Alexis Petridis, the Guardian.
  3. Інтерв’ю для Афіша Daily.
  4. Стаття «Секс, магія та індастріал. 10 незвичайних проєктів Дженезіса Пі-Орріджа», Old Fashion Radio