Підтримати

Що таке BIOMEGA та навіщо досліджувати тривимірне мистецтво — розказує художник Олексій Золотарьов

BIOMEGA Multiverso (Мультивсесвіт Біомега) — міжнародний проєкт італійського митця Косімо Венеціано під кураторством Лізи Парола, який митець створив у рамках резиденції Radius. Венеціано разом з лабораторією «Брейн Лаб» (Brain Lab.) факультету нейронаук міланського університету IULM («Міжнародний університет лінгвістики і комунікації») протягом трьох років вивчав застосування біотехнологій в сільськогосподарському виробництві з метою дослідити їхній вплив на вибір споживачів при купівлі продуктів.

Митець та куратор Олексій Золотарьов розказав Your Art більше про простір Radius та проєкт Biomega, що став можливим за підтримки мистецької фундації «Сарді», Турин (Fondazione Sardi per l’Arte, Torino) і координується організацією «Артеко», Турин (Arteco, Torino) у співробітництві з низкою інституцій.

DSC_0843.jpg
DSC_0852.jpg

Про створення резиденції

Ідея створення резиденції виникла в процесі роботи над приміщенням, його реновації. Прийшла ідея, що друзі, колеги, художники, які приїжджають, можуть не просто бути, а працювати та інтегруватись в середовище, приїжджати для себе з користю. Для культурного обміну. і від дружнього спілкування наш проєкт перейшов у площину міжнародної співпраці. Співпраці з інституціями, аналогічними резиденціями за кордоном. І це можливість неоціненої культурної комунікації

DSC_0869.jpg
DSC_0944.jpg

Про тривимірне мистецтво

Я не виділяю для себе поняття тривимірного чи іншого мистецтва. Мистецтво — це мова, і скульптура — це одна з таких мов. Однією із задач є показати, що скульптура може бути різною і мати абсолютно різні форми та синтезуватись з різними медіа. Скульптура може переходити в площину філософських роздумів так само як і інші медіа, можливо навіть більше. На перший погляд, може здатися, що скульптура більш проста, але вона тяжіє до лаконізму, не сприймає те, що не природно.

Художнику завжди цікаво та корисно бути в новому середовищі, знайомитись з ним, інтегруватися в нього. І це саме те, що може дати Radius. Те, до чого ми прагнемо. Ми надаємо матеріали, простір, підтримку. У випадку із Косімо ми повністю зробили експозицію та допомогли медійно також відбутися цьому проєкту Biomega Multiverso. Але такий формат працює в умовах коронавірусу. Ми обов’язково повернемось до повноцінної резидентної роботи, коли митець має змогу приїхати, пожити, попрацювати та створити проєкт, що дотичний до того досвіду, що він отримав під час резиденції. Бо художник отримує місце де жити, презентувати, завантажитись в процес та презентувати результат своєї роботи.

DSC_1073.jpg
Олексій Золотарьов
Олексій Золотарьов

Про резиденцію Radius

Я думаю, що не буде певних сталих систем цієї резиденції Я хочу зробити її динамічною, живою. Кожен обиратиме власну формулу співпраці та презентації. Ситуація в якій ми опинились зараз диктує нові правила пошуку комунікації, форм проєктів та їх презентацій.

Про задачі

Існує дві задачі резиденції як інституції. Дати можливість місцевій аудиторії зрозуміти, що ми недооцінюємо те, що маємо, і з іншого боку правильно показати людині, яка приїжджає — презентувати країну, місто і середовище. Таким яким воно є. Без перешкод. Пряма комунікація — це важливо.

Немає сенсу відрізняти чи порівнювати інституцію Radius з іншими просторами. Це приватна ініціатива, яка поступово переростає в щось більше. Це цікаво митцям та глядачам, це вже доведено.