Редактори мистецького порталу ARTnews, як і весь світ, з цікавістю та страхом спостерігають за перебігом подій під час карантину. Спочатку всі великі галереї світу почали закриватись, цифри хворих все збільшувалась, від COVID-19 померли такі відомі митці як Майкл Соркін, Вітторіо Ґреґотті, Джермано Челант та багато інших.
Відколи музеї Європи повільно виходять з карантину, відвідувачі знову можуть ходити на виставки. Попри те, що у деяких країнах коронавірус відступив повністю, це ще не означає повне подолання вірусу. Україна, наприклад, щодня б’є антирекорди.
Як пандемія змінить арт-світ?
Виставки, перформанси та аукціони перейдуть в онлайн формат. Поки не знайдуть вакцини, будь-яке скупчення людей потенційно несе загрозу, тому діджитал формати стануть найрозповсюдженішим.
Мистецтво все тісніше працюватиме з наукою. Останні роки можна спостерігати за тим, що художники звертаються до наукових витоків, щоб знайти альтернативні інструменти вираження.
Галереї vs. аукційні доми. Через економічну кризу, покупців на аукціонах та в галереях стало менше, тому боротьба буде за кожного покупця.
Мистецтво перейде на зелену енергетику. Проблеми навколишнього середовища стають дедалі серйозніші, на щоденній повістці не лише політичні війни, а також екологічна криза. У роботі будуть використовувати перероблені матеріали, сировину, тощо. Великі відкриття з алкоголем та дорогими закусками також залишаться у минулому. Об’єкти будуть переправляти екологічнішими способами, наприклад, за допомогою потягів або кораблів.
Художники не будуть працювати ексклюзивно, а виставки організовуватимуть через дружні зв’язки, а не талант. Музеї також диктуватимуть вимоги до художника, задаючи тему виставки й художник під неї підлаштовуватиметься.
Музеї стануть багатомовними. На виставках стануть доступні живі екскурсії на різних мовах світу. В Австралії обіцяли додати українську мову до аудіогідів.
На ринку також виростуть ціни на роботи сюрреалістів, групи net.art, Софі Тойбер-Арп та пакистанського художника Салмана Тора. Критикиня Саїдія Гартман стане головним голосом сучасної теорії та критики мистецтва.
У колекціонуванні переважатимуть сучасні медіа: дизайн, ілюстрації, комп’ютерна графіка.